Piyasadaki deney setleri beklentimi karşılamıyor!



Merhaba arkadaşlar bir süredir yazamamıştım. Şimdi okul dönemi arefesinde evde deney setleriyle ilgili yaşadığım bazı olayları yazacağım.

Beni bilen bilir evde aktivite yapmaya bayılırım. Deneyler deney setleri, çeşit çeşit oyun kutu çoktur bizde.

Sadece hazır setleri de almam. Çeşitli aktivite kitaplarımız vardır. oralardan takip edip evde aktivite de yaptırırım.

Bu yazımda bazı deney setlerinin nasıl işe yaramadığını anlatacağım. Çünkü bazı ithal ürünler hem çok pahalı hem de pek işe yaramıyorlar.

Geçtiğimiz günlerde çok bilinen bir markanın renkli olarak sattığı ilk deney setim gibi bir mikroskop seti aldık. Ancak plastik parçaları ve pek işe yaramayan oyuncak gibi bir şey geldi elimize açıkçası veridiğimiz parayı pek de hak etmedi.

Sonra başka bir kimya laboratuvarı diye set aldık. Deney seti içinde 180 deney olduğu yazıyordu ama hiç de öyle dedikleri gibi bir durum yoktu. Çünkü bahsedilen o 180 deneyden bir tanesi mesela suyun donması deneyiydi. Evet suyun donması da önemli katılaşmayı öğreniyor çocuk ama bizde yarattığı beklentiler çok daha farklıydı.

Belki evdeki malzemelerle deney yapmayanlar için normal görünebilir bu kutunun içindekiler. Ancak açıkçası sadece bir kaç tüp ve huniden oluşan bir set. Ayrıca bilimsel konularla ilgili hiç bir doğru düzgün anlatım yok.

Bir deney seti aldığımda içinde konuyla ilgili bilimsel bilgilerin de bulunmasını isterim ben. Çünkü her bilgiyi doğal olarak bilemeyebiliyorum. Ancak öğretmek için benim de doğru bilme mgerekiyor. İşte bu noktada deney setinin ayırıcı gücü olan bilgi kitabı gibi bileşenler giriyor devreye.

Velhasıl deney seti alırken kesinlikle paketteki bilgilerle yetinmemenizi tavsiye ederim. Youtube'da bunlarla ilgil pek çok video bulunuyor girip bu videoları izlemenizi tavsiye ederim.

Örneğin aşağıdaki videoyu izlemiş olsaydım ben bu seti kesinlikle almazdım. Ancak ilk başlarda böyle acemilikler yaptım. Artık tabi gidip videolarını izliyorum olabildiğince yorumları okuyorum.



Yorumlar