Kağıt Devre ! Eğlenmek için birebir ...

Kağıt devre diyince aklıma saçma sapan bir boyama seti çıktı sandım. Ancak meğersem öyle değilmiş. Baya içinde 4 farklı devre şeması içeren, iki farklı çeşitte LED teknolojisi barındıran, iletken hamurla materyal bilimine giriş yapan ufuk açıcı bir set gördüm.

Detaylarını da burada inceleyebilirsiniz : Kağıt devre

Baya baya kağıtları elektrik devresi gibi tasarlamaya yarayan bir projeymiş. Çok beğendim. Ayrıca denedim de ve çok hoşuma gitti.

Elektrik devrelerini çocukken okulda patlamış ampülle, bitmiş pillerle öğretmeye çalışırlardı. O ampülden, tutup bilgisayardır teknolojidir hiç hayal gücümüzü sürüklememişlerdi. Şimdi bu projeyi incelerken şunu gördüm. Sadece kağıda yapılan bir devreden ya da bir ışıklı karttan, silikon nedir sorusunu sorduruyorlar çocuklara.



Bu gerçekten önemli bir soru, silikon, silikon vadisi, devre elemanları, çipler, mikro ipler, bilgisayarlar ...

Sanırım böyle böyle geleceğe hazırlanacağız. Kağıt devre kurup hayal edeceğiz, iletken hamur yapıp eğleneceğiz. İkisini birleştirip yaratıcı olacağız. Sonra sonra gerçekten büyük icatlar yapmak için zihnimizi hazırlayacağız.

Yorumlar